17 októbra, 2021

Pivovar Svijany začne postupne vymieňať etikety fľaškového piva

Tohtoročné leto je v rodinnom Pivovaru Svijany v znamení zmien. Jednou z nich sú nové etikety fľaškového piva a vzhľad plechoviek z dielne grafika Jakuba Ružičku. Nové, prehľadnejšie a graficky čistejšie etikety budú tie doterajšie nahrádzať postupne. Ako prvý sa výmeny ešte počas leta dočká Svijanský Maz. Rovnako tak budú postupne nahradzované novými obalmi nepasterizované Svijanská piva v plechovkách.

„Aj keď vo Svijanoch nadovšetko dbáme na tradíciu, v tomto prípade sme sa od odborníkov nechali presvedčiť k menšej zmene. Súčasné etikety sú už predsa len staršieho dáta a dizajn pivných fliaš vo svete aj u nás sa medzitým posunul ďalej. Okrem toho sme chceli aj obalom vyjadriť, že Svijany nie sú bežné priemyselné pivo, ale že sú výsledkom poctivej, remeselné pivovarské práce. Verím, že sa to podarilo a výsledok našich fanúšikov a milovníkov svijanského piva príjemne prekvapí, „povedal riaditeľ Pivovaru Svijany Roman Havlík.

„Mým úkolem bylo vytvořit nový, osobitý design při respektování stávajícího logotypu a obalem zdůraznit, že Svijany jsou jiné než ostatní piva. Cílem byly etikety výraznější, přehlednější a v neposlední řadě také s čitelnějšími údaji o pivu,“ řekl autor vítězného návrhu etiket Jakub Růžička. „Při návrhu jsem se inspiroval stylem etiket drahých vín a destilátů, protože jsem chtěl svijanské etikety znatelně odlišit od běžných pivních obalů, které bývají velmi často poskládané ze solitérních a na sebe nenavazujících prvků.“ 

Spolu se stratégem Martinem Komárkem designér provázal celou plochu obalu do jediné geometrické kompozice. Díky osobité a dobře čitelné geometrii, která přímo navazuje na logotyp a akcentuje rozpoznávání značky, je nový design obalů zajímavější a lze jej snadno rozpoznat i z velké vzdálenosti.

„Mojou úlohou bolo vytvoriť nový, osobitý dizajn pri rešpektovaní existujúceho logotypu a obalom zdôrazniť, že Svijany sú iné ako ostatné piva. Cieľom boli etikety výraznejšie, prehľadnejšie a v neposlednom rade tiež s čitateľnejšími údajmi o pive, „povedal autor víťazného návrhu etikiet Jakub Růžička. „Pri návrhu som sa inšpiroval štýlom etikiet drahých vín a destilátov, pretože som chcel Svijanská etikety znateľne odlíšiť od bežných pivných obalov, ktoré bývajú veľmi často poskladané zo solitérnych a na seba nenavazující prvkov.“

Spolu so stratégom Martinom Komárkom dizajnér previazal celú plochu obalu do jedinej geometrické kompozície. Vďaka osobité a dobre čitateľné geometriu, ktorá priamo nadväzuje na logotyp a akcentuje rozpoznávania značky, je nový dizajn obalov zaujímavejšie a možno ho ľahko rozpoznať aj z veľkej vzdialenosti.

zdroj:svetbaleni.cz